افزونه رنک مث بهتر است یا یوست سئو؟

اولین تفاوت بین این دو افزونه در شیوه راه اندازی آن ها است. نصب رنک مث بسیار آسان است و با استفاده از wizard صورت می گیرد. اما راه اندازی پلاگین یوست سئو در 8 مرحله است که باید تنظیمات اساسی را انجام دهید. رنک مث گزینه های بیشتری مانند سرچ کنسول، نقشه سایت و بهینه سازی سئو را ارائه می دهد.

رابط کاربری یوست سئو برخلاف رنک مث بیشتر روی کارایی تمرکز دارد و توجه کمتری به جنبه های زیبایی شناسی کرده است.

در هر افزونه امکان آنالیز صفحه موردنظرتان را براساس کلمه کلیدی، عنوان، متا و روش های دیگر در اختیار شما قرار می دهند. نسخه رایگان یوست سئو حداکثر اجازه می دهد که یک کلمه کلیدی را به محتوای خود اختصاص دهید. در صورت تمایل به استفاده از کلمات کلیدی بیشتر باید نسخه پولی آن را تهیه کنید. در این افزونه سطح بهینه سازی سئو توسط سه چراغ نشان داده می شود. همچنین امکان آنالیز نمره سئو، نمره خوانایی و پیش نمایش صفحه گوگل وجود دارد.

افزونه رنک مث بهتر است یا یوست سئو؟
افزونه رنک مث بهتر است یا یوست سئو؟

در Rank math در صورت ثبت حساب کاربری رایگان حداکثر 5 کلمه کلیدی برای بهینه سازی محتوا استفاده می شود. تنظیمات عنوان، متا و پیوند یکتا نیز مشابه یوست است. این پلاگین نمره سئو را از صفر تا 100 نشان می دهد. به طور کلی نمره بالاتر از 80  سبز رنگ است. رنک مث یک سیستم امیتازدهی و یوست سیگنال رنگی را برای بهینه سازی سئو در اختیار شما قرار می دهد.

ادغام سرچ کنسول در رنک مث بسیار ساده تر انجام می شود. هر دو افزونه نیز نقشه سایت را بطور خودکار ایجاد می کنند. با توجه به این مقایسه ها انتخاب با شماست که کدام یک را برای بهبود سایت خود انتخاب کنید.

ویژگی های افزونه رنک مث

رنک مث قابلیت های زیادی از جمله رابط کاربری بسیار خوب دارد. در ادامه برخی از این ویژگی ها را مطرح کرده ایم.

پشتیبانی از ماژول سئو پیشرفته آنالیتیکس

این افزونه از ماژول سئو پیشرفته آنالیتیکس  (Advanced SEO Analytics Module ) پشتیبانی می کند. این ماژول به شما کمک می کند که تجزیه و تحلیل بهتری در مورد سایت خود و بهبود سئو آن انجام دهید.  

امکان اتصال به گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

افزونه رنک مث به راحتی به گوگل سرچ کنسول متصل می شود. این اتصال امکان انتقال برخی اطلاعات از سرچ کنسول را به پنل وبسایت شما فراهم می سازد. همچنین در این افزونه به گوگل آنالیتیکس نیز وصل می شوید. این اتصال به شما کمک می کند که از برخی امکانات گوگل آنالیتیکس در پنل خود بهره ببرید.

Rank Tracker

این قابلیت به شما گزارش می دهد که صفحه موردنظرتان با عبارت انتخابی در چندمین جایگاه در گوگل قرار دارد. لازم به یادآوری است که این امکانات مربوط به رنک مث پرو می شود که باید به صورت پولی خریداری کنید.

سابقه موقعیت و رتبه بندی کلمات کلیدی برای پست ها

قابلیت سابقه موقعیت یا Position Histoty در این افزونه به شما کمک می کند که بفهمید با یک عبارت یا عباراتی که توسط آن ها به ورودی گوگل رسیده اید، در جایگاه چندم صفحات گوگل قرار دارید. قابلیت رتبه بندی کلمات کلیدی برای پست ها یا Ranking Keywords For Posts نیز کلمات کلیدی را که رتبه خوبی در هر پست دارند را به شما نشان می دهد.

قابلیت رتبه بندی کلمات کلیدی در افزونه رنک مث
قابلیت رتبه بندی کلمات کلیدی در افزونه رنک مث

تولید اسکیمای پیشرفته و اعتبارسنجی اسکیما مارک آپ

اسکیماها کدهایی هستند که به منظور نمایش بهتر سایت در نتایج گوگل به سایت اضافه می شوند. قابلیت تولید اسکیمای پیشرفته یا Advanced Schema Generator اسکیماهای سایت را ایجاد می کند. در این پلاگین امکان ساخت اسکیماهای سفارشی نیز وجود دارد. همچنین Rank math امکان وارد کردن اسکیما از منابع مختلف را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

قابلیت اعتبارسنجی اسکیما مارک آپ یا Markup Validation Schema به شما این امکان را می دهد که همان زمانی که نشانه گذاری اسکیما را به سایت خود اضافه می کنید، اعتبار آن را نیز بسنجید.  

مقایسه عبارات کلیدی و استفاده از Google Trends در سایت

در این افزونه امکان مقایسه عبارات کلیدی با یکدیگر وجود دارد. همچنین در افزونه رنک مث Google Trends نیز به وبسایت اضافه می شود. این سرویس ارائه شده توسط گوگل به شما کمک می کند که عبارات کلیدی رایج و ترند شده در یک ماه یا یک سال اخیر یا منطقه خود را ببینید.

ساخت نقشه سایت

پلاگین rank math امکان ساخت sitemap را به شما می دهد. فایل XML Sitemap ساخته شده توسط شما برای بررسی در اختیار ربات های گوگل قرار می گیرد. موتورهای جستجو با استفاده از این نقشه صفحات مختلف سایت شما را براساس اولویت های مشخص شده بررسی می کنند.

این افزونه امکان طراحی نقشه سایت برای اخبار، سئوی تصاویر، ویدیوها، سئوی محلی، تعیین موقعیت مکانی برای کسب و کارهای محلی و نمایش اطلاعات تماس در سایت را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

عملکرد خوب در سایت های فروشگاهی با ووکامرس و EDD

افزونه رنک مث برای سایت های فروشگاهی با ووکامرس بسیار کاربردی است. همچنین EDD یا Easy Digital Download  نیز با استفاده از این پلاگین به خوبی سئو می شود.

امکان آنالیز کلمات کلیدی و محتوای سایت

با استفاده از قابلیت Focus Keyword and content Analysis محتوای سایت براساس عبارات کلمه کلیدی مودنظرتان آنالیز می شود. این قابلیت در این افزونه بسیار دقیق و کامل صورت می گیرد. رنک مث قابلیت دیگری نیز به نام SEO Analysis Tool Based on 40 Factors دارد. این ویژگی با استفاده از ابزارهای خود محتوا و صفحات سایت را بررسی می کند.

ویرایش دسته جمعی متاتگ ها

با استفاده از این ویژگی امکان ویرایش تمام محتوای سایت در یک دسته بندی خاص وجود دارد. این خصوصیت توسط ویژگی Advanced Bulk Edit Options انجام می شود. رنک مث اطلاعات سئو را نیز به صورت بلوکی ویرایش می کند. این پلاگین همچنین گزارش 5 تا از بهترین و بدترین پست های وبسایت را نیز در به شما ارائه می دهد.

امکان بررسی و نشانه گذاری مقالات سایت

قابلیت SEO Overview Of Site Content یک بررسی کلی روی محتوای سایت انجام می دهد. همچنین ویژگی Badge System for Single Posts & Page به شما این امکان را می دهد که برای برخی از مقالات خود یک نشان تعیین کنید. این نشان توسط رنک مث به صورت دستی یا خودکار اختصاص داده می شود.

نمایش اطلاعات ورودی گوگل هر مقاله

گزارشات سئوی هر پست به صورت تکی توسط Single Post SEO Report انجام می شود. این ویژگی نشان می دهد که پست چقدر ورودی دریافت کرده و چند بار در گوگل دیده شده است. همچنین رنک مث امکان مدیریت کاربران را برای کسب و کارها فراهم می سازد.

امکان مشاهده پیش نمایش در شبکه های اجتماعی

قابلیت Social Previews مجوز مشاهده پیش نمایش و مدیریت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر می‌دهد.

نمایش سایت در تمام موتورهای جستجو در افزونه رنک مث
نمایش سایت در تمام موتورهای جستجو در افزونه رنک مث

قابلیت Ping Search Engines

اگر صفحه جدیدی در سایت شما منتشر شود، این توانایی باعث می شود که به صورت خودکار یک پینگ برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو ارسال شود. این ویژگی کمک می کند که موتورهای جستجو از تغییرات سایت شما مطلع شوند و صفحه جدید را ایندکس کنند.

همچنین قابلیت Google, Bing, Alexa,Yandex & Pinterest Verification Tool به شما کمک می کند که راحت تر و سریع تر در گوگل سرچ کنسول و سایر موتورهای جستجو تایید شوید.

قابلیت انتخاب کاراکتر جداکننده و پیش نمایش پست ها در گوگل

برای مشخص کرد کاراکتر جداکننده عنوان در موضوعات از ویژگی Choose Your Separator Character استفاده می شود. همچنین افزونه رنک مث امکان پیش نمایش پست ها در گوگل را فراهم می سازد.

ویژگی لینک سازی و مدیریت ریدایرکت ها

قابلیت Link Builder در لینک دهی داخلی کاربرد دارد. این ویژگی با ایجاد لینک های داخلی سئوی سایت را بهبود می دهد. ویژگی مورد استفاده دیگر در rank math در خصوص لینک سازی Advanced Redirection Manager است.

ویژگی نظارت بر خطای 404

Monitor 404  نظارت می کند که کدام بخش از سایت خطای 404 دارد و کدام بخش بدون خطا است.

ویرایش فایل های robots.txt و .htaccess و بهبود RSS

پلاگین رنک مث امکان ویرایش فایل .htaccess و robots.txt را میسر می سازد. از دیگر ویژگی های این پلاگین بهبود RSS یا فید خبرخوان است.

فابلیت نمایش اتوماتیک مسیر کاربر در قالب سایت

امکان سفارشی سازی مسیر کاربر با استفاده از قابلیت Highly Customizable Breadcrumbs فراهم است. مسیر کاربر همان مسیری است که در بالای سایت مشاهده می شود.

دارای تنظیمات درون ریزی/ برون ریزی با یک کلیک

قابلیت Import/ Export Setting With a Single Click نیز به شما این امکان را می دهد که تنظیمات افزونه رنک مث را از یک وبسایت به وبسایت دیگری منتقل کنید. همچنین امکان انتقال تنظیمات از دیگر پلاگین ها نیز وجود دارد.  

افزونه رنک مث چگونه نصب و پیکربندی می شود؟

این افزونه ابزاری قدرتمند است که سئوی وردپرس شما را بدون نیاز به نصب چندین افزونه ارتقا می دهد. این مورد را در نظر داشته باشید که پیش از نصب رنک مث از سازگاری وردپرس خود با این افزونه اطمینان حاصل کنید. برای نصب و راه اندازی این پلاگین مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

مرحله اول: نصب و فعال سازی پلاگین

اولین قدم برای نصب افزونه رنک مث این است که به داشبورد وردپرس خود وارد شوید. در قسمت افزونه ها روی گزینه افزودن جدید بزنید. با این کار پنجره جدیدی تحت عنوان افزودن افزونه باز می شود.

در مرحله بعد در کادر جستجو نام rank math را بنویسید. سپس عملیات جستجو آغاز می شود و پلاگین موردنظر را نشان می دهد. سپس روی دکمه “هم اکنون نصب کن” کلیک کرده و پس از نصب موفقیت آمیز رنک مث گزینه فعال سازی را فشار دهید.

مرحله یک نصب افزونه رنک مث

مرحله دوم: اتصال به حساب کاربری

پس از نصب و فعال سازی افزونه موردنظر به طور خودکار به پنجره ثبت نام رنک مث هدایت می شوید. در این قسمت باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید؛ زیرا برخی از ویژگی ها و مستندات به ایمیل شما ارسال می شوند.

برای تکمیل تنظیمات نیازی به داشتن حساب کاربری نیست. اما اگر می خواهید که از مطالب منتشر شده در حوزه سئو مطلع شوید، توصیه می شود که این حساب را ایجاد کنید. این امر به پیشرفت دانش شما در زمینه سئو کمک می کند. امکان عبور از این مرحله و ادامه دادن به باقی مراحل نصب و راه اندازی وجود دارد.

اتصال به حساب کاربری
اتصال به حساب کاربری

مرحله سوم: طی کردن مراحل فعالسازی 

پس از ایجاد حساب کاربری یا رد کردن آن مرحله، نصب سریع و آسان wizard عملیات راه اندازی را شروع می کند. بسته به سطح دانش شما سه روش مختلف آسان، پیشرفته و سفارشی برای تنظیم مشخصات وجود دارد. حالت سفارشی فقط به کاربرانی که رنک مث پرو را خریداری کرده اند، کاربرد دارد. در حالت پیشرفته نیز مراحل بیشتری را باید نسبت به حالت آسان طی کرد. در این آموزش رنک مث تنظیمات حالت پیشرفته را توضیح می دهیم.

به یاد داشته باشید که امکان تغییر حالات در هر زمان که بخواهید وجود دارد. بنابراین حتی اگر شک دارید که مراحل پیشرفته را تا انتها تکمیل کنید، آن را انتخاب کنید. در ادامه در صورت تغییر نظراتان به حالت آسان بروید.     

مرحله بعدی نصب افزونه رنک مث بررسی سازگاری است. رنک مث پرو پیش از شروع مراحل نصب این بررسی را انجام می دهد. بررسی سازگاری برای چک کردن عدم بروز مشکل در زمان راه اندازی افزونه است. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، پیام زیر نمایش داده می شود. با فشردن گزینه “بیشتر” بررسی های انجام شده قابل مشاهده است.

در آخرین برگه ای که مشاهده کردید، روی دکمه start wizard بزنید.

مراحل فعالسازی افزونه رنک مث

مرحله چهارم: اضافه کردن جزئیات وبسایت

این مرحله چند الزام برای تکمیل شدن دارد. بنابراین حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید. شما نیاز دارید که:

1. با استفاده از افزونه رنک مث تایید کنید که چه نوع سایتی دارید. آیا این وبسایت یک وبلاگ، فروشگاه، یک کسب و کار کوچک یا نمونه کار است. سپس با توجه به نوع وبسایت تنظیماتی را که دقیق تر است، انتخاب کنید.

2. لوگوی وبسایت خود را بارگذاری کنید. پلاگین رنک مث تصاویر مربعی را ترجیح می دهد. حداقل اندازه برای لوگو نیز 160*90 پیکسل است.

3. تصویر شاخصی را برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید. این تصویر هر زمانی که پیوندی از وبسایت شما در فیسبوک یا لینکدین به اشتراک گذاشته می شود، به نمایش در می آید. ابعاد مناسب برای این تصویر 1200*630 پیکسل است. اگر در پست یا صفحه شما تصویری مشخص شده باشد، از این تصویر پیش فرض استفاده نخواهد شد.  

پس از انجام موارد بالا روی دکمه ذخیره و ادامه کلیک کنید.

ثبت اطلاعات وبسایت
ثبت اطلاعات وبسایت

مرحله پنجم: اتصال به بخش تجزیه و تحلیل یا آنالیتیکس

اگر از قبل حساب کاربری Google Analytics دارید، روی دکمه اتصال به خدمات گوگل فشار دهید. در غیر این صورت توصیه می کنیم که در این مرحله پروفایل خود را تکمیل کنید.

اگر هر دو حساب کاربری سرچ کنسول (Search Console) و گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) را دارید، اجازه دسترسی افزونه رنک مث به پروفایل خود را بدهید که با پروفایل های مذکور متصل شود.

پس از اتمام کار پروفایل هایی را که می خواهید در وبسایت خود استفاده کنید، برگزینید. اگر از قبل کد رهگیری مربوطه را اجرا نکرده اید، رنک مث این کار را انجام می دهد. سپس روی دکمه ذخیره و ادامه کلیک کنید.

اتصال به سرویس گوگل
اتصال به سرویس گوگل

مرحله ششم: تنظیم نقشه سایت

نقشه سایت راهنمای اساسی است که به موتورهای جستجوی گوگل می فهمانند که سایت شما چگونه ساختاری دارد، چه محتوایی باید در آن جستجو شود و اولویت هر صفحه چیست.

در این مرحله باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید rank math به طور خودکار نقشه سایت را برای شما ایجاد کند یا خیر. پیشنهاد می شود که به افزونه رنک مث اجازه دهید، اینکار را انجام دهد.

هنگامی که این گزینه را فعال می کنید، چندین گزینه اضافی مانند شکل زیر باز می شود. بهتر است که برای استفاده بیشتر و بهینه تر از این پلاگین و راه اندازی نقشه سایت خود همه این ویژگی ها را فعال سازید. پس از اتمام کار نیز دکمه ذخیره و ادامه را فشار دهید.

تنظیم نقشه سایت
تنظیم نقشه سایت

مرحله هفتم: تنظیمات نهایی سئو

آخرین مرحله از نصب سریع و آسان wizard افزونه رنک مث بر اعمال جنبه های جزئی سئو تمرکز دارد. بهتر است که مطابق موارد زیر تنظیمات را انجام دهید.

1. گزینه ایندکس نکردن دسته و برچسب خالی را روشن کنید. اگر دسته ای خالی باشد و موتورهای جستجو آن را ایندکس کنند، به عنوان یک صفحه کم محتوا عاملی منفی برای سئوی سایت تلقی می شود. بنابراین بهتر است که اجازه ندهید که صفحات خالی ایندکس شوند.

2. گزینه باز کردن لینک های خارجی در تب یا پنجره جدید را روشن کنید. باز کردن پیوند خارجی در یک برگه جدید یک تجربه استاندارد محسوب می شود. باز کردن یک سایت دیگر در همان برگه خواننده را از وبسایت شما ناامید می سازد. در اینگونه موارد در بیشتر اوقات کاربران به سایت شما باز نمی گردند. از این رو هدف شما از فعال سازی این گزینه این است که کاربر را در سایت خود نگه دارید.

3. گزینه نوفالو کردن (Nofollow ) پیوندهای خارجی را غیرفعال کنید. توصیه نمی شود که این گزینه برای هر پیوندی که به یک وبسایت خارجی اشاره دارد، استفاده شود. بهتر است که این تنظیمات به صورت موردی و با کنترل بیشتر صورت گیرد. برای موتور جستجو پیوند خارجی به گونه ای تفسیر می شود که گویی شما سعی دارید، تمام اطلاعات مربوط به جستجوی او را پیدا کنید. برای اینکه به درستی تصمیم بگیرید که پیوندهای خارجی شما فالو یا نوفالو باشند، از خود بپرسید که آیا پیوندی که می خواهید اضافه کنید، به خوانندگان شما کمک می کند یا خیر. اگر پاسخ شما منفی است، پیوند را به حالت نوفالو تغییر دهید.

4. درنهایت کلید ذخیره و ادامه را بفشارید.

انجام تنظیمات نهایی
انجام تنظیمات نهایی

مرحله نهم: تنظیم ماژول ها

هنگامی که برای بازگشت به داشبورد وردپرس کلیک می کنید، به تب ماژول ها منتقل می شوید. توصیه می شود که ماژول های زیر را فعال سازید:

1. کنترل خطای 404: این ماژول به شما این امکان را می دهد که صفحات خطای 404 را که در طول زمان ایجاد شده اند را کنترل کنید.

2. تجزیه و تحلیل سئو: این ویژگی قدرتمند است که به شما کمک می کند، اطمینان حاصل کنید که سئو در سایت شما در مسیر درستی قرار دارد.

3. تغییر مسیرها: اگر نیاز به تغییر مسیر شکسته ای یا حذف صفحه ای دارید، باید افزونه ای را برای انجام این کار استفاده کنید. این ماژول افزونه رنک مث در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

4. سئو تصاویر: امروزه سئو تصاویر بسیار مهم است. با فعال سازی این ماژول امکان بهینه سازی و تغییر تصاویر وبسایت وجود دارد. 

سایر ماژول ها را براساس نیاز خود روشن کنید. اگر فکر می کنید که ماژولی با نوع وبسایت شما مانند فروشگاه اینترنتی در ارتباط است، توصیه می شود که آن ماژول را فعال سازید.

تنظیم ماژول ها

زیرمنوها و تنظیمات افزونه رنک مث

رنک مث زیرمنوی های گوناگونی دارد که هر کدام از آن ها قابلیت های ویژه ای را در کمک به بهبود سایت به شما ارائه می دهند. در ادامه با این زیرمنوها و پنل های درون آن ها آشنا می شوید.

بخش داشبورد

در این قسمت امکان فعال کردن ماژول ها و همچنین راه اندازی نصب آسان wizard فراهم است.

بخش داشبورد افزونه رنک مث

تنظیمات ابزار آنالیتیکس

شاخص ترین ویژگی منحصر به فرد افزونه رنک مث ارائه قابلیت های فوق العاده در پنل آنالیتیکس است. در این پنل امکان مشاهده میزان بهینه بودن محتوای سایت، امکان بررسی عملکرد جستجو داده های گوگل کنسول و مشاهده جایگاه سایت میسر است.

همچنین اطلاعات دیگری مانند مشخص کردن پست هایی با بیشترین کلیک نیز از طریق این پنل بدست می آید.

تنظیمات آنالیتیکس افزونه رنک مث

تنظیمات عمومی رنک مث

در این قسمت امکان رفع و تصحیح بسیاری از مشکلات تکنیکی و سئوی داخلی وبسایت وردپرسی خود را دارید. در ستون سمت راست شکل زیر چند تب مختلف وجود دارد.

یکی از نکات مثبت افزونه رنک مث دسته بندی کردن مناسب صفحه تنظیمات است. در این پلاگین امکان دریافت هر گزینه تنظیمی به صورت ساختارمند و مطابق با نوع آن در پنل مربوطه اش وجود دارد. برای مثال در قسمت پیوندها تمام گزینه های مربوط به لینک ها مشاهده می شود.

تنظیمات عمومی افزونه رنک مث

در ادامه پنل های مختلف موجود در تنظیمات عمومی شرح داده شده است:

1. پیوندها: این پنل مربوط به لینک ها و URL ها است. با تنظیمات موجود در این بخش کنترل کاملی روی ساختار URL، مدیریت ریدایرکت ها و سایر تنظیمات مربوط به لینک دارید؛

2. تصاویر: این پنل نیز مربوط به سئوی تصویر و ظاهر رسانه را مدیریت می کند؛

3. ریزمسیرها: این گزینه به شما کمک می کند که ریزمسیرها یا Breadcrumb ها را در سایت خود فعال کنید. اگر قالب شما از ریزمسیرها پشتیبانی نمی کند، از این گزینه استفاده کنید. در صورت استفاده از قالب بهینه سازی شده لازم به استفاده از این مورد نیست؛

4. ابزارهای وبمستر: در این قسمت کدهای تایید ابزارهای مختلف وبمستر مانند گوگل، بینگ و Baidu را وارد می کنید؛

5. ویرایش Robots.txt: این فایل ربات های موتورهای جستجو را راهنمایی می کند که بفهمند کدام قسمت از سایت اولویت بیشتری دارد، باید آن ها را ایندکس کنند و از کدام قسمت بگذرند؛

6. ویرایش .htaccess: با استفاده از این گزینه فایل .htaccess را بدون ورود به پیشخوان هاست خود ویرایش می کنید؛

7. دیگر موارد: این بخش گزینه هایی برای پیگیری استفاده و تنظیمات فید RSS را دارد؛

8. مانیتور 404:  پیگیری و نمایش جزئیات سوابق خطاهای 404 در این قسمت است؛

9. تغییر مسیرها: در این گزینه کنترل تنظیمات نوع تغییر مسیر برای سایت اتفاق می افتد.

تنظیمات عنوان‌ها و متا

این زیرمنوی حاوی تنظیمات مربوط به برچسب های عنوان و متا برای نوشته ها، برگه ها و دسته بندی ها است. این بخش به 3 زیربخش تقسیم می شود. در بخش اول تنظیماتی برای سئوی محلی، متا اجتماعی، صفحه اصلی، ساختار نوشته، نویسندگان و صفحات دیگر وجود دارد.

در بخش دوم که مربوط به انواع پست ها است، این امکان برای شما وجود دارد که گزینه های سئو را برای نوشته ها، برگه ها و ضمیمه های رسانه ای کنترل کنید.

بخش سوم نیز شامل تنظیمات سئو برای دسته بندی ها و برچسب ها است.

تنظیمات عنوان ها و متا افزونه رنک مث

تنظیمات نقشه سایت

این بخش به شما امکان می دهد که کنترل کاملی روی تنظیمات نقشه سایت داشته باشید. در این قسمت از افزونه رنک مث تنظیمات مختلفی برای نوشته ها، برگه ها، بایگانی ها، نویسندگان و سایر موارد تنظیم می شود.

تنظیمات نقشه سایت افزونه رنک مث

بخش آنالیز سئو

در این پنل امکان بررسی سئو سایت از جهات مختلف مانند تعداد دفعات استفاده از کلمات کلیدی در صفحه انتخابی، نوع هدینگ های بکار رفته در متن، عنوان سئو و سایر موارد وجود دارد. همچنین در این قسمت رتبه سئوی صفحه شما نیز نمایش داده می شود.

بخش آنالیز سئو افزونه رنک مث

مدیریت آمار و ابزارها

در این بخش نیز امکان فشرده کردن داده های آنالیز، پاک کردن کش آنالیتیکس و حذف خطاهای 404 و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. پاکسازی داده هیچ گونه خطری برای سایت ندارد و اطلاعات مهم آن را حذف نمی کند.

بخش آمار و ابزارها افزونه رنک مث

جمع بندی کلی

افزونه رنک مث پلاگینی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. این پلاگین امکانات فراوانی را برای بهبود سئوی سایت در اختیار شما قرار می دهد. رنک مث ابزارهای مختلفی برای کنترل بیشتر روی سئو تکنیکال و سئو داخلی  دارد. با استفاده از این ابزارها فرآیند سئو داخلی محتوا نیز در وبسایت به سادگی اجرا می شود. از این رو در این مقاله نحوه نصب و راه اندازی این افزونه را آموزش داده ایم. همچنین ویژگی های مهم رنک مث و زیرمنوهای این پلاگین که دسترسی به این ویژگی ها را فراهم می سازند را نیز برای شما توضیح داده ایم.